יום רביעי, 14 ביוני 2017

עוגת בלונדיז, טראפלס שוקולד לבן ומוס שוקולד מריר




טוענים שסוג השוקולד שכל אדם אוהב במיוחד, יכול להעיד במשהו על אופיו.
אומרים שחובבי שוקולד חלב הם ילדים בנפשם וחובבי נוסטלגיה,
שגרגרני שוקולד לבן נוטים להיות אנשים חברותיים, שנונים ואף רגישים,
ושאוהבי שוקולד מריר משובח הם מביני עניין, חדים ושקולים. אז אומרים.

אבל אני, אני אוהבת את כולם בצורה שווה אהבת נפש,
ולבחור איזה שוקולד אני הכי אוהבת, מרגיש לי מבלבל בדיוק כמו לשאול אם אוהבים יותר את אמא או את אבא,
כי לכל אחד מסוגי השוקולד יש מקום מיוחד אצלי בלב.

אני אוהבת את עוגת הפאדג' שלי שוקולדית ודחוסה במיוחד עם שוקולד מריר 70% והרבה קקאו איכותי מעל,
את עוגת הגבינה שלי עם תועפות של שוקולד לבן בפנים שמעניק לה טעם ממכר ומרקם קטיפתי,

ושוקולד חלב הכי אוהבת לנשנש סתם ככה בקוביות, 
ולהרגיש איך כל קובייה נמסה בפה לאיטה, ומציפה את החיך בטעם שוקולדי מתוק ומשכר.




קצת לפני פסח, פירסמתי בבלוג מתכון לעוגה שהיא ביטוי אהבה שוקולדי לחובבי השוקולד המריר-
עוגת בראוני משודרגת בטראפלס שוקולד מריר ומוס שוקולד לבן,
ששידרגה את הבראוניז הסטנדרטיים למראה של עוגת רושם מפונפנת.

הפעם החלטתי להפוך את חברבורותיה, ולהכין את העוגה בגירסה הפוכה ומחודשת,
שהיא שידרוג חגיגי לבלונדיז, המוקדשת לחובבי השוקולד הלבן והוניל-
עוגת בלונדיז, עם מוס שוקולד מריר וטראפלס שוקולד לבן!

הפעם את תחתית הבראוניז מחליפה תחתית בלונדיז רכה ועוגתית על בסיס שוקולד לבן,
את ציפוי הגנאש המריר מחליף גנאש לבן ונילי,
דיסקית המוס המונחת במרכז עשויה מוס שוקולד מריר שמכינים ללא חלמונים ואפילו ללא ג'לטין,
ואת הטראפלס השוקולדים מחליפים כאן טראפלס שוקולד לבן רכים וממכרים.
  



אז איזו עוגה אתם מעדיפים? באמת שלי בעצמי קצת קשה להחליט
ואת שתיהן אני אוהבת אהבת אמת, כל אחת בשילוב הטעמים שלה.
עוגת הבראוני היא חגיגת שוקולד מריר פאדג'ית ומענגת,
לעומת עוגת הבלונדיז אחותה המעודנת יותר בטעמים וניליים מעולים.

לסיכום הפעם מקדישה לכם את השיר הבא, שמשקף בדיוק את התחושות שלי כלפי שתי העוגות ;)





" בעירי היו שתי עלמות
שתי עלמות יפות ותאומות.
הן היו תמיד כל כך דומות
כל כך דומות היו העלמות

ואהבתי את שתיהן, אלי
זאת שלי היתה וזאת שלי,
ככה באו לי צרות טובות
שתיים הן ולא יודעות
זאת על זו, וזו על זאת "

מתוך: צרות טובות
מילים: שמרית אור / לחן: שלום חנוך









כמה דברים לפני שמתחילים:


במצברוח לעוגה לבנה בטעמי וניל נטו?
מוזמנים להכין אותה עם מוס וניל עדין מעל במקום דיסקית המוס המריר,
זה בדיוק מה שאני מתכוונת לעשות בפעם הבאה כדי להביא אותה לשלמות אמיתית :)


מתחשק לכם להכין את העוגה על תחתית בראוניז?
או להמיר את הטראפלס בטראפלס שוקולדיים?

מוזמנים לערבב להנאתכם בין שני המתכונים, ולהרכיב  בעצמכם את העוגה שהכי מתחשק לכם לזלול.





עוגת בלונדיז טראפלס הפוכה

(עוגת בלונדיז, טראפלס שוקולד לבן ומוס שוקולד מריר)

החומרים:

למוס שוקולד מריר:
100 מ"ל (שליש כוס ועוד כף) חלב
180 גרם שוקולד מריר 60%, קצוץ
50 גרם חמאה, רכה
קורט מלח
250 מ"ל (גביע) שמנת מתוקה

לטראפלס שוקולד לבן:
80 מ"ל (שליש כוס) שמנת מתוקה
300 גרם שוקולד לבן, קצוץ
50 גרם חמאה, רכה
½ כפית מחית וניל או תמצית טובה
קורט מלח
2 כפות קוקוס טחון, לציפוי

לבלונדיז:
150 גרם חמאה
200 גרם שוקולד לבן, קצוץ
3 ביצים גדולות
2 כפיות תמצית וניל
120 גרם (חצי כוס ועוד 2 כפות) סוכר
1/2 כפית מלח
140 גרם (כוס) קמח
קורט אבקת אפייה

להרכבה ועיטור:
50 מ"ל (3 כפות וחצי) שמנת מתוקה
100 גרם שוקולד לבן, קצוץ
1 כפית מחית וניל או תמצית טובה
40 גרם שוקולד חלב, קצוץ

כלים:
תבנית או רינג 24 ס"מ
תבנית או רינג 18 ס"מ


אופן ההכנה:

למוס שוקולד מריר:
מביאים בסיר קטן את החלב לרתיחה, יוצקים לקערה ובה השוקולד המריר הקצוץ, מניחים לשבת לדקה להינמס ומערבבים לתערובת חלקה. מצננים מעט עד שהתערובת עדיין חמימה, מוסיפים חמאה רכה וקורט מלח וטורפים להטמעה. מצננים לטמפרטורת החדר. מקציפים במערבל חשמלי שמנת מתוקה לקצפת יציבה אך רכה ומקפלים פנימה בהדרגה. יוצקים לתבנית או רינג 18 ס"מ מרופדת בניילון נצמד או בנייר אפייה ומקפיאים ל-4-6 שעות עד לילה להתייצבות מלאה.

לטראפלס שוקולד לבן:
מביאים בסיר קטן שמנת מתוקה לרתיחה, מניחים בצד. ממיסים על בן מארי (סיר המונח על גבי סיר נוסף ובו מים חמים) את השוקולד הלבן. מוסיפים את השמנת המתוקה החמה פנימה בבת אחת וטורפים מיד לתערובת סמיכה וחלקה. מצננים מעט, מוסיפים חמאה רכה, וניל ומלח וטורפים להטמעה. מעבירים לקירור למשך 4-6 שעות עד לילה כך שהקרם מתייצב יחסית, הוא עדיין יישאר קצת רך וזה בסדר. יוצרים מהתערובת כדורים קטנים בגודל 2 ס"מ ומגלגלים בקוקוס טחון לציפוי. (הקפידו להכין את הטראפלס קטנים כדי לקבל כמות מספקת, הכי קל לזרוק פיסות מהטראפלס לתוך קערה מלאה בקוקוס טחון ולגלגל לכדורים, אפשר להיעזר בכפית פריזיאן למי שיש). שומרים בקופסה אטומה בקירור עד להרכבה. 

לבלונדיז:
מחממים תנור ל-175 מעלות ממיסים את החמאה מניחים להצטנן. ממיסים בנפרד גם את השוקולד הלבן במיקרוגל או על בן מארי ומניחים בצד להצטנן. בקערה גדולה טורפים קלות ביצים עם תמצית וניל, סוכר ומלח. יוצקים פנימה בהדרגה את החמאה המומסת תוך טריפה לתערובת חלקה מנפים פנימה את הקמח עם קורט אבקת אפייה ומערבבים לבלילה חלקה. לסיום מוסיפים את השוקולד הלבן המומס ומערבבים לתערובת חלקה. יוצקים לתבנית או רינג 24 ס"מ, ואופים 20-24 דקות, כך שהעוגה זהובה למדי אך עדיין רכה במרכז. הקפידו שלא לאפות את העוגה יתר על המידה כדי שלא תתייבש, היא צריכה להישאר לחה וגואית במרכז. מצננים היטב.

להרכבה ועיטור:
ממיסים במיקרוגל או על בן מארי שמנת מתוקה ושוקולד לבן ומערבבים לגנאש חלק. מעבירים את הציפוי לקירור לחצי שעה או יותר להסמכה, ויוצקים על הבלונדיז. מעבירים בינתיים לקירור.
מחלצים את מוס השוקולד מהתבנית. ממיסים את שוקולד החלב לעיטור במיקרוגל, מצננים מעט כדי שלא יהיה חם מדי למגע, מעבירים לשקית זילוף או לקונוס מנייר אפייה ומעטרים את המוס.
מעבירים את דיסקית המוס בעדינות ומניחים במרכז הבלונדיז, מצמידים את הטראפלס סביב.
שומרים את העוגה במקרר. מומלץ להוציא את העוגה לטמפרטורת החדר לריכוך קל קצת לפני שאוכלים.





50 comments:

  1. מעיין14/6/17 21:18

    איןןןןןן דברים כמוך!!!
    זה נראה מדהים
    באמת שאני מתעלפת כל פעם מחדש כמעט מכל פוסט שלך!

    השבמחק
  2. איך שאת מפנקת אותנו בזמן האחרון עם שטף הפוסטים.. בבקשה אל תפסיקי! 3>

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! יש לי חודש רגוע אז מנצלת את הזמן :)

      מחק
  3. נראה מטורףףףף! אם אני חסרת ביטחון ורוצה פחות שלבים אפשר לעשות בלי הטראפלס ואת שתי השכבות באותה תבנית זה אפשרי? אפשר להקפיא את המוס על התחתית?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!
      אפשר גם לצקת את המוס על הבלונדיס כדי להקל, יש לעשות זאת אחרי שמצפים את הבלונדיס בציפוי גנאש השוקולד הלבן ומקררים אותו להתייצבות. (ההכנה שלו מצוינת בסעיף ההרכבה האחרון).
      בנוסף כדי שהמוס יתאים לגודל התבנית, תצטרכי להגדיל אותו ב-75% אחרת הוא יתקבל דק מדי.
      הטראפלס מאוד מוסיפים טעם אבל אפשר גם בלי, אם בכל זאת יתחשק אפשר להוסיף אותם בסוף ולפזר מעל.
      בהצלחה ומקווה שההכנה תיתן לך ביטחון! בחיי שזה רק נראה מסובך ולומדים ומשתפרים תוך כדי ניסיון :)

      מחק
  4. היי פיונת, יש לי שאלה
    אני מעוניינת לעשות את הטראפלס הלבנים בתוספת מחית פרי. האם את יכולה לעזור לי ביחסים? זה המקום השמנת במתוקה?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!
      אם משתמשים במחית פרי זה אכן צריך לבוא על חשבון כמות השמנת, כי זה מגדיל את יחס הנוזלים בתערובת. היחס שמוסיפים משתנה בהתאם לפרי ולחוזק הטעם אז לא יכולה לתת לך כמויות מדויקות,
      אבל את יכולה להציץ בלינק הר"מ לשני מתכוני טראפלס על בסיס מחית פרי שהכנתי פעם,
      מתכון של טראפלס עם פסיפלורה וטראפלס לבן מלון שיכולים לתת לך בסיס
      https://the-cookie-fairy.blogspot.co.il/2011/11/blog-post_4597.html
      בהצלחה

      מחק
  5. במקום קמח יכולה להשתמש בשקדים טחונים?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי שרית!
      פחות כדאי, במקרה הזה יש צורך בקמח
      אפשר קמח ללא גלוטן אם נדרש

      מחק
  6. אוו נראה מדהים!! יש אפשרות פעם הבאה תמונות/סרטון של השלבים בהכנת העוגה? נראה מסובך מידי...
    :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!
      מוכנה לבוא לצלם בזמן שאני אופה? ;)
      מודה שצילום של תמונות וסירטונים תוך כדי ההכנה דורש לוליינות וזמן רב שאין לי ממש,
      לפחות ברמת הצילום שאני מכוונת אליה, ולכן עושה זאת לעיתים רחוקות רק במתכונים בהם קשה להבין כיצד להכין את המתכונים בלעדיהם.
      במקרה הזה, זה באמת לא מורכב כמו שזה נראה, ובטוחה שקריאה של המתכון תבהיר את התהליך-
      זו פשוט עוגה מצופה בשכבה דקה של גנאש לבן, עם מוס במרכז ואת הטראפלס מניחים מסביב.
      אם יש שאלה או משהו שאינו ברור אני תמיד כאן כדי לענות על שאלות ולעזור
      סופשבוע מעולה,
      ענבל

      מחק
  7. אנונימי15/6/17 20:29

    במה אפשר להחליף את הקוקוס?

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר להשתמש גם בשקדים טחונים אם מעדיפים

      מחק
  8. היי,עשיתי את הגרסה הראשונה ויצא מדהיםםםםםם .לגבי המוס בעוגה הזאת,לא צריך להוסיף ג'לטין?אני מכינה את העוגה ליום הולדת שתהיה בחוץ,השאלה אם המוס יחזיק טוב כך כמו שהוא?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אלונה
      שמחה מאוד לשמוע :) זו הרבה יותר מעודנת ועוגתית ופחות שוקולדית.
      אין צורך בג'לטין למוס הנוכחי, השוקולד המריר מספיק כדי לייצב אותו.
      אני מניחה שהיא יכולה להחזיק בחוץ חצי שעה אבל לא שעות ארוכות בעיקר לא בחום הזה,
      הכי כדאי לשמור אותה במקרר ולהוציא החוצה קרוב למועד ההגשה ולא זמן רב מדי לפני כן.

      מחק
  9. היי, העוגה נראית נהדר! אם יש לי שוקולד מריר 54% יש צורך בשינוי כלשהו?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!
      מבחינת הטעם והמתיקות אין בעיה, הפער היחיד הוא ביציבות שמעניקה תוספת מוצקי הקקאו הקלה,
      אבל בהנחה שאתה משתמש בשוקולד איכותי לא צפויה בעיה.
      אפשר להוסיף מעט חמאה ליתר ביטחון עבור היציבות ו/או להשתמש ב-200 גרם שוקולד בסך הכל.
      בהצלחה

      מחק
  10. אנונימי18/6/17 23:40

    היי פיה!
    אני פשוט מאוהבת בכל מתכון שלך ורצה למטבח ברגע שהפוסטים עולים! רציתי לשאול -
    מתכננת להכין את העוגה לסופש לנסיעה לצפון, אם אקפיא ואשמור בצידנית, היא תישמר שלוש שעות? או עדיף לוותר ולתכנן מסלול מחדש?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!
      איזה כיף לשמוע :)
      קשה לי להאמין שהיא תחזיק בחום הזה נסיעה כזו ארוכה, גם אם היא תהיה קפואה
      לא יודעת אם הייתי לוקחת את הסיכון במקרה הזה...

      מחק
  11. אנונימי20/6/17 12:12

    וואו, איזו עוגה מהממת!
    אני רק שאלה - חושבת שהשילוב של המוס שוקולד מריר פה יסתדר עם כל שאר המאפיינים של העוגה על בסיס הבראוניז? לא בא לי להסתבך עם ג'לטין כ"כ אבל אני חוששת שאולי זה ייצא כבד מידי

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!
      זה יכול לדעתי לצאת שוקולדי בטירוף :)
      תחשבי על בראוניז שוקולדיים עם טראפלס פלוס מוס שוקולדי מריר מעל,
      אבל אם את חובבת שוקולד מטורפת אולי זה יכול לעבוד לך.
      בחיי שאין ממה לחשוש מג'לטין, זה ממש פשוט וקל לשימוש ויש במתכון הנחיות מפורטות כיצד בדיוק להשתמש בו מבלי לפשל, נסי לקרוא את אופן ההכנה של המוס הלבן ותראי אם זה משהו שאת יכולה להתמודד איתו בגבורה
      בהצלחה

      מחק
  12. היי! כרגיל נראה מהמם!
    יצא לי להכין את העוגה ההפוכה ויצא מדהים!
    בא לי להכין הפעם את זו, אבל עם מוס שוקולד חלב, זה אפשרי? תודה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מור!
      שמחה לשמוע :)
      זה עניין של טעם אישי, אבל פחות כדאי לדעתי להכין מוס שוקולד חלב במקרה הזה,
      גם בגלל המתיקות שיכולה להיווצר- השוקולד המריר מאזן את מתיקות השוקולד הלבן,
      ובנוסף יהיה צורך בתוספת של ג'לטין כי יש בשוקולד חלב אחוז מוצקי קקאו נמוך יותר.
      אם רוצים בכל זאת, אפשר להוסיף ג'לטין כמו במוס הלבן.

      מחק
    2. אוקיי, אני כנראה אשאר עם המתכון המקורי... תודה רבה😊

      מחק
  13. אנונימי25/6/17 21:27

    נראה מטורף!!
    יש לי שאלה לחובבנים,
    איך מעבירים את המוס על העוגה?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי! תודה :)
      פשוט מרימים את דיסקית המוס על מרית ומניחים במרכז העוגה,
      מאחר ועושים זאת כשהוא קפוא לגמרי הוא יציב ולכן אפשר להרים אותו בקלות

      מחק
  14. היי פיה, דבר ראשון כל מתכון שלך שאני מכינה גורף אינספור מחמאות!! והכל יוצא תמיד מושלם
    שאלה לגבי המתכון הזה.. העוגה נראית מטורפת וממש בא לי להכין אותה לסופש.. לדעתך היא תוכל להחזיק נסיעה של שעה וחצי אם אקפיא אותה לפני למשך הלילה?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נטע
      תודה על המחמאה, כיף מאוד לשמוע :)
      בנוגע לשאלה- זה ממש הימור בחום הזה. אולי אם תקחי בצידנית יהיה בסדר אבל קשה לי לומר בוודאות, חם כל כך שהכל מפשיר צ'יק צ'ק... ושעה וחצי זה הרבה מאוד למוס כזה דק.
      נשמע לי גבולי מאוד. אופציה אחרת ויותר בטוחה אם את רוצה- קוביות העוגת גבינה פרה על בסיס בראוני, הן מעולות ויחזיקו לך נסיעה, אפשר לקחת בצידנית או להקפיא אותן.
      בהצלחה

      מחק
  15. נורית28/6/17 10:55

    היי ענבל!
    אני מודה שעד שלא המלצת לי לבדוק את המתכון הזה הייתי בטוחה שהוא נווווורא מסובך ולו רק כי התוצר הסופי כזה מהפנט! אז תודה רבה :)
    אני רוצה להכין את העוגה לארוחה משפחתית אבל זמן ההכנה שלי מוגבל מפאת לימודים, היית ממליצה לי להכין קודם את הטראפלס והמוס שוקולד (יומיים לפני הארוחה) ואת הבסיס וההרכבה ביום הארוחה עצמו? או שניתן להכין גם את הבסיס יומיים קודם, להקפיא אותו בנפרד וביום הארוחה רק להרכיב הכל (עם הגאנש והקישוט)?
    תודה רבה 3>

    השבמחק
    תשובות
    1. זה בדיוק כל הכיף כאן! מקסימום רושם בלי יותר מדי עבודה :)
      את מוס השוקולד אין בעיה להכין מראש ולשמור במקפיא גם שבוע מראש,
      כנ"ל לגבי הטראפלס שאין בעיה לשמור במקרר שבוע מראש,
      אפילו את הגנאש אפשר לשמור בנפרד ומקסימום לחמם קלות לפני שמרכיבים לריכוך.
      ואז כל שיישאר לך הוא לאפות את הבלונדיז יום קודם, אפשר לשמור אותו בטמפרטוררת החדר,
      ולמחרת להרכיב את הכל, להפשיר במקרר כדי שהמוס יתרכך ולהגיש.
      אם ממש לחוצים בזמן עקרונית אפשר גם להכין את הבלונדיז ולהקפיא בנפרד. בהצלחה!

      מחק
    2. נורית28/6/17 11:24

      אין עליך! תודה שוב :)
      אם אני אכין את הבסיס יום לפני וארכיב למחרת,
      מתי להוציא את המוס מהמקפיא, רק בעת ההרכבה? וכמו כן, האם לקשט כשהמוס עוד קפוא?

      מחק
    3. נורית28/6/17 11:30

      וגם אנחנו לא חובבי שוקולד לבן במיוחד, יותר לכיוון המריר (בחרתי את הגירסא הזו כי היא יותר יפה לדעתי)- האם את חושבת שהעוגה תצא מתוקה מידי לחך של המשפחה שלי? כי יש בה כמות ניכרת של שוקולד לבן..

      מחק
    4. סף מתיקות זה עניין מאוד אישי ומאחר ולא מכירה את המשפחה שלך אז קצת קשה לי לענות על זה-
      שתי העוגות די עשירות ומושחתות אבל לא מתוקות בצורה מוגזמת,
      אם מעדיפים אצלכם טעם שוקולד מריר מודגש על לבן אולי כדאי בכל זאת לבחור את עוגת הבראוניז. אם כי זו דווקא יותר מעודנת ועוגתית ופחות מושחתת, מאשר הבראוניז שהיא יותר שוקולדית ופאדג'ית. התלבטות :)

      את המוס מוציאים מהמקפיא רק כשמרכיבים. מעטרים אותו מיד בזילופי השוקולד מעל ואז מניחים על העוגה המצופה. אפשר להשאיר להפשרה במקרר לכמה שעות או יותר, שכבת המוס יחסית דקה אז זמן ההפשרה לא ארוך מדי.

      מחק
    5. היי !
      יש אפרות להכין את המוס כמוס שוקולד לא מריר? אם אחליף בשוקולד רגיל האם המוס עדיין יתייצב ?
      תודה!

      מחק
    6. היי עדן
      שוקולד רגיל הכוונה לשוקולד חלב?
      זה ישפיע על היציבות שלו, וגם עלול להתקבל קצת מתוק מדי.

      מחק
    7. כן הכוונה לחלב
      אז אין אופציה להכין מוס שוקולד שלא יהיה מריר ?

      מחק
    8. אפשר רק תצטרכי לייצב אותו בתוספת ג'לטין,
      וכפי שציינתי לדעתי זה עלול להיות מתוק מדי בשילוב עם השוקולד הלבן, אבל זה עניין של טעם אישי. אפשר להוסיף בערך 4 גרם ג'לטין אם רוצים.
      את יכולה להציץ במתכון לעוגת הבראוניז השנייה, יש שם מוס שוקולד לבן בתוספת ג'לטין כדוגמא.

      מחק
    9. אוקיי תודה רבה:)

      מחק
  16. אנונימי30/6/17 14:55

    אח אח אח... בכל פעם מחדש...
    לתבניות 26 ו 20 אפשר להכין לפי המתכון או להגדיל כמויות?...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני תמיד מעדיפה להתאים את הכמויות כשמשנים תבנית (20% במקרה הזה),
      אבל עקרונית אפשר גם להשתמש באותן הכמויות, פשוט העוגה תתקבל קצת יותר נמוכה.
      בהצלחה וזלילה נעימה :)

      מחק
  17. היי !
    מה הגובה של הרינג קוטר 18?
    לי יש רינג בגובה 2.5 זה בסדר?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי בוקר טוב!
      לא הוא יהיה לך נמוך מדי, כדאי להשתמש ברינג או תבנית 18 ס"מ בגודל סטנדרטי.

      מחק
  18. אנונימי8/7/17 14:21

    היי! יש לי שאלה: אני מכינה את העוגה היום, ומתכננת לקחת אותה לעבודה מחר (יש תחרות!).
    מדובר בנסיעה של כ40 דקות באוטובוס+ 5 דקות הליכה, בסביבות 8 בבוקר.
    האם כדאי לי להקפיא את כל העוגה במקפיא למשך הלילה? התחתית האפויה של העוגה לא תהרס בהקפאה?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!
      כל עוד תעטפי את העוגה היטב לא חושבת שהתחתית תיהרס בהקפאה,
      בכל מקרה אני לא רואה שיש לך ברירה- היא לא תחזיק בחיים את הדרך בלי הקפאה בטמפרטורה הנוכחית, וגם עם הקפאה זה מרגיש לי גבולי בחום הזה...
      אם במקרה טרם הכנת את הטראפלס מציעה להגדיל משמעותית את כמות החמאה כדי שיהיו יציבים יותר ולא ימסו לך בדרך. הרבה בהצלחה

      מחק
  19. היי.. העוגות שלך מהממות ותמיד קשה לי לבחור מרוב השפע, השאלה שלי האם אני יכולה להפוך את המתכון הזה ללא סוכר? כלומר להשתמש בשוקולדים ללא סוכר באותם הכמויות נכון?
    ובתחליף סוכר

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ליאת!
      תודה על המחמאה :)
      מודה שאין לי ניסיון בהכנת מתוקים ללא סוכר כך שקשה לי לומר איך תתקבל התוצאה מבחינת הטעם.
      מבחינת המרקם במקרה של בלונדיס לדעתי אין בעיה להמיר את הסוכר בתחליף.
      בהצלחה, ספרי איך יצא אם תכיני זה יוכל לעזור לגולשים אחרים שמתמודדים עם אותה הבעיה

      מחק
  20. היי :-)הייתי רוצה להשתמש בתחתית הבלונדי כבסיס לעוגת מוס קפואה. האם תהיה עם זה בעיה? היא תעבור הקפאה והפשרה היטב?
    תודה!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי!
      אין בעיה, היא תעבור הקפאה והפשרה בקלות
      בהצלחה

      מחק
  21. הכנתי ויצא מעולה!! תודה רבה על המתכון!

    השבמחק
    תשובות
    1. כיף לשמוע! שנה נהדרת

      מחק

Print Friendly and PDF
כל הזכויות שמורות ל"פיית העוגיות". אין להעתיק או לעשות שימוש בחומרים ללא אישור מפורש. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...